INFORMACJE W ZWIĄZKU Z EPIDEMIĄ


Szanowni Państwo, Bank Spółdzielczy w Ostrowi Mazowieckiej zawsze dba o najwyższy komfort oraz bezpieczeństwo swoich Klientów. W związku z zagrożeniem epidemicznym zebraliśmy na naszej stronie przydatne informacje związane z bezpiecznym bankowaniem oraz zasady obsługi na czas tej wyjątkowej sytuacji.

KORONAWIRUS SERWIS WWW 

  • Komunikaty


     Komunikat z dnia 02.04.2020r.

    W trosce o zdrowie Państwa i naszych Pracowników wprowadziliśmy zamiany w obsłudze Klientów.

    Pomiędzy godz. 10.00 a 12.00 w Oddziałach naszego Banku obsługujemy tylko osoby powyżej 65. roku życia

    W tym czasie nie będziemy obsługiwać pozostałych Klientów.

    Osoby poniżej 65. roku życia zapraszamy w pozostałych godzinach pracy naszych placówek.

    Wewnątrz Oddziału może przebywać ograniczona liczba Klientów w zależności od liczby stanowisk obsługi w danej placówce.

    W przypadku wizyty w Oddziale prosimy o zachowanie bezpiecznej odległości 2 metrów od pozostałych Klientów.

    Zachęcamy do ograniczenia wizyt w Oddziałach Banku i wykonywania przelewów oraz innych operacji bankowych w domu z użyciem bankowości internetowej.

    Pozostajemy do Państwa dyspozycji

    Zarząd Banku Spółdzielczego
    w Ostrowi Mazowieckiej

      


    Komunikat nr 2 z dnia 01.04.2020r.

    W związku z wyjątkową sytuacją spowodowaną rozprzestrzenianiem się koronawirusa informujemy, że od 02.04.2020 r. między godziną 10:00-12:00 w Banku Spółdzielczym w Ostrowi Mazowieckiej obsługiwane będą wyłącznie osoby powyżej 65 roku życia.

    Prosimy Państwa o wyrozumiałość i cierpliwość.

    Pozostajemy do Państwa dyspozycji

    Zarząd Banku Spółdzielczego
    w Ostrowi Mazowieckiej

    Podstawa prawna: Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 31 marca 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2020/566


     Komunikat nr 1 z dnia 01.04.2020r.

    W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo naszych Klientów oraz Pracowników

    Punkt Kasowy znajdujący się w budynku  Urzędu Gminy w Ostrowi Mazowieckiej

    będzie zamknięty do odwołania.

    Wszelkie decyzje podejmowane są w porozumieniu z władzami Urzędu Gminy.

    W związku z powyższym rekomendujemy jak najszersze korzystanie z bankowości internetowej,  kart płatniczych, bankomatów i rozliczeń bezgotówkowych.

    Pozostajemy do Państwa dyspozycji

    Zarząd Banku Spółdzielczego
    w Ostrowi Mazowieckiej


     Komunikat z dnia 31.03.2020r.

    Mając na uwadze zdrowie i bezpieczeństwo naszych Klientów oraz Pracowników placówki Banku czynne będą   poniedziałek-piątek

    8:00-14:30

    Wyjątek stanowią placówki w Ostrowi Mazowieckiej

    poniedziałek-piątek

    7:45-15:15

    W związku z powyższym rekomendujemy jak najszersze korzystanie z kart płatniczych, bankomatów i rozliczeń bezgotówkowych.

    Pozostajemy do Państwa dyspozycji

    Zarząd Banku Spółdzielczego
    w Ostrowi Mazowieckiej


      Komunikat w sprawie pomocy dla Kredytobiorców

    Komunikat z dnia 20.03.2020r.

    W związku z decyzją Rządu o zawieszeniu międzynarodowych połączeń lotniczych i kolejowych spowodowaną rozprzestrzenianiem się koronowirusa i wynikających z tego fizycznym brakiem banknotów obcych walut w polskim systemie bankowym, informujemy że w Banku Spółdzielczym w Ostrowi Mazowieckiej mogą wystąpić chwilowe ograniczenia wypłat gotówkowych w walutach obcych. Ograniczenie w tym zakresie dotyczy wszystkich banków w Polsce. Zachęcamy do realizacji przelewów w formie bezgotówkowej, które  bez przeszkód są realizowane.

    Jednocześnie podkreślamy, że realizacja wypłat gotówkowych w PLN odbywa się na bieżąco.

    Zarząd Banku Spółdzielczego
    w Ostrowi Mazowieckiej


     Komunikat w sprawie pomocy dla Kredytobiorców w związku z Covid-19

    • Bank Spółdzielczy w Ostrowi Mazowieckiej, podobnie jak cały sektor udzieli polskim firmom oraz osobom fizycznym wsparcia w trudnej sytuacji, które polegało będzie na uproszczonym odroczeniu spłat kredytów.
    • Obecnie pracujemy nad szczegółami pakietu wsparcia. W najbliższym czasie zostaną one opublikowane na stronie Banku www.bsostrowmaz.pl .
    • W trosce o Państwa bezpieczeństwo składanie wniosków będzie odbywało się drogą elektroniczną.

    Prosimy o monitorowanie na bieżąco publikowanych na stronie Banku Komunikatów.

    Zarząd Banku Spółdzielczego
    w Ostrowi Mazowieckiej

  • Kontakt z Bankiem w czasie epidemii

    W związku z rozpowszechnianiem się koronawirusa, podejmujemy szereg działań w trosce o zdrowie naszych Klientów i Pracowników oraz dokładamy wszelkich starań, aby zminimalizować niedogodności związane z bieżącą obsługą Klientów naszego Banku.

    Zwracamy się z prośbą o ograniczenie wizyt w Oddziałach i zachęcamy do:

    • korzystania z bankowości internetowej i aplikacji mobilnej
    • kontaktu drogą elektroniczną: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
    • kontaktu pod numerem telefonu: (29) 745 22 63, (29) 745 22 64, fax (29) 746 23 04 w godzinach pracy banku.

    Ponadto rekomendujemy:

    • realizowanie płatności bez użycia gotówki np. za pomocą karty, poprzez bankowość elektroniczną oraz mobilną.
    • wykonywanie przelewów oraz innych operacji bankowych w domu z użyciem bankowości internetowej.

    Jednocześnie informujemy, że na bieżąco śledzimy wszelkie komunikaty dotyczące koronawirusa wydawane przez organy administracji państwowej i służby sanitarne.

    Dokładamy wszelkich starań, aby zminimalizować niedogodności związane z bieżącą obsługą Klientów w Oddziałach naszego Banku. Liczymy na Państwa zrozumienie oraz zastosowanie się do powyższych rekomendacji.

  • Sprawdź dostępność Oddziałów

    W trosce o bezpieczeństwo Państwa i naszych Pracowników, w obecnym czasie placówki Banku Spółdzielczego w Ostrowi Mazowieckiej mogą pracować w ograniczonym zakresie. Jeśli wizyta w Oddziale jest niezbędna, prosimy o sprawdzenie wcześniej godzin otwarcia Oddziału.

    Sprawdź godziny pracy placówek Banku. godziny pracy placówek Banku. godziny pracy placówek Banku.

  • Wyłudzenia na koronawirusa

    Uwaga na wyłudzenia „na koronawirusa”

    Obecnie obowiązujący stan zagrożenia epidemicznego wykorzystują oszuści. To dla nich okazja do wyłudzenia loginów i haseł do bankowości za pomocą fałszywych stron płatności.

    Jak działają oszuści?

    • Używają komunikatów i fałszywych informacje związanych z epidemią koronawirusa. Podszywają się pod instytucje zaufania publicznego takie jak banki, urzędy państwowe, centralne oraz lokalne.
    • Wysyłają wiadomości SMS, w których zawarte są linki prowadzące do fałszywych stron. Celem tego jest wyłudzanie loginów i haseł do bankowości internetowej, a także kodów autoryzacyjnych dających możliwość zatwierdzenia przelewów na rachunek przestępców.
      W niektórych przypadkach linki mogą prowadzić do stron zawierających złośliwy kod powodujący przejęcie urządzenia klienta, na którym otrzymał wiadomość. Powołują się na działania Rządu, Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) lub powszechną akcję szczepień ochronnych.
    • Przejmują konta np. na Facebooku, a następnie proszą naszych znajomych o przelanie pieniędzy powołując się swoją na nagłą trudną sytuację.

    Ofiary ataków, które nie zachowają ostrożności, mogą stracić swoje oszczędności! Ponadto, ujawniając swoją tożsamość przestępcom mogą doprowadzić do wykorzystania jej do zawarcia w ich imieniu umów i w konsekwencji np. zaciągnięcia zobowiązań finansowych.

    Pamiętaj, że:

    • jedynymi i prawdziwymi źródłami informacji są komunikaty przekazywane przez służby lub/i zamieszczane na oficjalnych stronach internetowych. Na bieżąco komunikaty przekazują również przedstawiciele władz państwowych
    • sprawdź w pasku przeglądarki, czy adres internetowy, na który się logujesz do bankowości internetowej, zgadza się z adresem strony systemu bankowości internetowej. Prawidłowy adres to: https://ebs.bsostrowmaz.pl/#login

    Jeśli adres jest inny niż zwykle, nie loguj się na tej stronie - nie podawaj tam swoich danych oraz powiadom o tym nasz Bank

    • zawsze czytaj bardzo uważnie treść każdego SMSa z kodem autoryzacyjnym. Zawsze piszemy w nim, czego dotyczy kod autoryzacyjny

    Więcej informacji o wyłudzeniach na stronie Związku Banków Polskich pod linkiem:

    https://zbp.pl/Aktualnosci/Wydarzenia/Uwaga-na-oszukancze-ogloszenia-zwiazane-z-epidemia-koronawirusa

  • Poradniki dla Przedsiębiorców

    Zachęcamy do skorzystania z Przewodnika Antykryzysowego dla Przedsiębiorców i Jednostek Samorządu Terytorialnego napisanego przez ekspertów Grupy PFR. Dowiedz się jak w praktyce skorzystać z rozwiązań zawartych w Tarczy Antykryzysowej, co Grupa PFR może zrobić dla Ciebie i Twojej firmy oraz jak prowadzić firmę w dobie pandemii.

    Tarcza Antykryzysowa to program rządu, który ma ochronić firmy i pracowników przed skutkami epidemii koronawirusa. To dziesiątki konkretnych rozwiązań dla pracowników, pracodawców, mikro, małych, średnich i dużych firm.

  • Działania pomocowe dla Klientów

    WAŻNE!

    Będziemy na bieżąco informować o przygotowanych rozwiązaniach na stronie internetowej Banku.

  • Zmiana limitu transakcji zbliżeniowych

    W celu ograniczenia kontaktu fizycznego Klientów podczas dokonywania płatności kartowych, organizacje płatnicze - Visa i Mastercard, podjęły decyzję o wprowadzeniu od 20 marca 2020 r. zmiany wartości limitu transakcji zbliżeniowej bez uwierzytelnienia (czyli bez wprowadzenia kodu PIN) z 50 do 100 zł.


    W związku z tym od 20 marca 2020 r. klienci wykonujący transakcje zbliżeniowe poniżej 100 zł mogą nie być proszeni o wprowadzenie kodu PIN. To, czy klient zostanie poproszony o PIN zależy od tego, czy dany terminal POS został już zaktualizowany. Oznacza to, że jeszcze przez pewien okres, może się zdarzać, że przy transakcji np. na 60 zł w jednym sklepie, klient zostanie poproszony o PIN, a w innym - nie. Jest to uzależnione od tego, jak szybko Akceptanci (sklepy) dostosują się do wprowadzonej zmiany.